Słowacji Mapa on line 

Widzisz wypowiedzi wyszukane dla słów: Słowacji Mapa on line





Temat: Mapa Polski 0.6 - Opinie
Greetings,

Sorry i don't speak polish. I am not from poland . Everything I read on Forum i use google to translate. But translate is not always successful. MP is the best and most realistic map i have played for haulin . i have a lot of interest in MP.

I understand MP 0.6 will have all of Poland? Will it include Gdansk and A1? Sad to hear VSM stepped down from project . He has done a lot of work. With that said, what happens to Mapa Niemiec and Mapa Czech?

Mapa Slowacji is very nice. How come there are no companies or cities? Will there be more road signs add? Is this planned for MP 0.6? Also, will Mapa Bialorusi, Litwy, and Ukrainy be added in the future?

michcio-18 very nice Orlen model Sorry to ask so many questions. Lots i am curious about. If possible, I appreciate answers in english . Good job and keep up the good work

chris0101 thx for ur opinion about MP. good to see u on this forum
sorry about no respond but this people are almost only from polnd and u know... they speaking only polish:/

About mp0,6 ... i don't now but i think ... in mp0,6 will be gdńsk and A1
i have no info about another new cities.

About VSM... he joked.. i think:// The map of poland, germany and CZmap will be continue

and about all projects.. all maps: GER, UK, LT, CZ, SK ... will be added to Map of Polland in 1.0version. Full official version.

Maybe this will help u. Polish - english online translator. Not perfect:D:D but usefull:D:D

http://www.poltran.com/
////edit by napiwek



Temat: Mapy tatrzańskie

Kamerek, czemu tak wciaga Cie dyskusja na temat, na ktory nic prawie nie wiesz?

Polit, nic mnie nie laczy z Sygnatura, ale calkowicie podzielam Twoje podejscie do sprawy i uwazam, ze kiep byłby ten, kto majac dostep do internetu nie korzysta z atrakcyjnych mozliwosci zakupu z dostarczeniem do domu.

W nawiazaniu do tego atlasu podam koszty, jakie ponioslem przy zakupie Podracznego Atlasu Tatr (nie gwarantuje, ze kazdy zaplaci wlasnie tyle, ale oswiadczam, ze nie korzystam z zadnych ulg i preferencji w Sygnaturze:
14,50 - atlas (bo byl glownym celem zakupu)
03,00 - mapa Slowackiego Raju (bo tez ja chcialem)
03,00 - wysylka priorytetem
-------
20,50 - Razem (zamowienie przez internet, przelew z tzw. "dobrego banku" wiec wszystko bez dodatkowych kosztow)

Zauwazcie, ze zakupy wprost u wydawcy oszczedzaja Wam wydatki na marże posrednikow
As o jaki cwel .. jak nie wiem jak sie dowiadywalem

Juz za 3 dni moge wyjechac to mapa moze nie dojsc - nie chce ryzykowac ze wyjade a ona dojdzie, poza tym nie pierwszy raz kupuje online i mam jeszcze doswiadczenia z "importu" rzec mozna, jak u nas o sklepach online nie bylo mowy..

a te mapy o ktorych mowie to sprwdzalem na ich www wiec sa po 6 zl kazda plus 3 przesylka, ale mowie... czasu moze braknac, jak jeszcze flegamtycznie beda wysylac..





Temat: Co sie stalo na Slowacji?
Jesli chodzi o Niżnie Tatry to cały czas podają że Certovica jeszcze nie przejezdna, a Vysna Boca i Trangoska nie mają prądu.

A na mapy szkód zapewne przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Akurat kolega na pl.rec.gory napisał ze był tam w piątek po południu - schodził z siodełka do Smokowca i cieszy się, że uszedł z życiem.

Obiecał napisac coś potem.

A jesli chodzi o media - całe szczęście że istnieje Internet i dostęp on-line do słowackiej prasy.

Pozdrowienia.

Basia




Temat: Szukam - mapy sieci kolejowej
Na stronie vlak.cz mozna znalezc taka mapke:
http://www.cdrail.cz/cp1250/sluzby/online/kjr_tisk_2003.gif

Szukam polskiego i slowackiego odpowiednika takiej mapy...

Jesli chodzi o polska wersje na razie dysponuje czyms takim:
http://www.iwan.eu.org/mapa1.jpg

Ale ta mapa nie jest aktualna (m.in. sa zanzaczone linie po ktorych sie
nie jezdzi), no i nie wiem z jakiego powodu niektore linie sa wyroznione
innymi kolorami.

Najbardziej zalezy mi na tym zeby to byl jpg, gif o takiej rozdzielczosci
zeby mozna bylo odroznic linie tak jak jest to z zapodana mapa czeska.

Dzieki za wszelka pomoc...

Pozdrawiam





Temat: slowacja - czechy

(...)


Ja radzilbym zaplanowac sobie taka trase.  Cesky Tesin - Zilina - Vrutky -
Turcianske Teplice - Banska Bystrica  (tu przejedziesz przez
rollercoaster) - Brezno - Margecany (przejedziesz przez Niskie Tatry i
Slowacki Raj) (....)


Na trasie Brezno - Margecany mniej więcej na wysokości Popradu linia robi
pętelkę w tunelu - można to sobie wyobrazić jako korkociąg (widziałem to
niestety tylko na mapie bo w czasie gdy zwiedzałem Słowacki -1996r - linia
była w remoncie). Czy ktoś z szanownych MK miał okazję zwiedzić tą linię?
Odcinek przecinający Słowacki Raj robi naprawdę duże wrażenie...
pozdrowienia M.Przybylski





Temat: Najbardziej zakręcone linie kolejowe w Europie
Wpadła mi ostatnio w ręce mapa Węgier - ni to drogowa ni to
fizyczna - w sumie nieistotne. Na tej mapie moją uwagę zwróciła
linia kolejowa Pecs - Bataszek. Niby nic, niemniej na tle całej
węgierskiej sieci kolejowej linia ta wyróżnia się wyjątkowym
zakręceniem. I z ciekawości zacząłem zastanawiać się jakie są
jeszcze inne tak samo lub jeszcze bardziej pokręcone linie,
niekoniecznie na Węgrzech. W sumie nie znam za dobrze europejskiej
sieci, niemniej mój faworyt to trasa na południe od stacji Vrutky
w kierunku Zwolenia na Słowacji. A jakie Wy znacie tego typu trasy?

Pozdrawiam
Piotr

PS. Szkoda, że na Pecs - Bataszek nic już nie jeździ.





Temat: slowacja - czechy


Na trasie Brezno - Margecany mniej więcej na wysokości Popradu linia robi
pętelkę w tunelu - można to sobie wyobrazić jako korkociąg (widziałem to
niestety tylko na mapie bo w czasie gdy zwiedzałem Słowacki -1996r -
linia
była w remoncie). Czy ktoś z szanownych MK miał okazję zwiedzić tą linię?
Odcinek przecinający Słowacki Raj robi naprawdę duże wrażenie...
pozdrowienia M.Przybylski


 Jechalismy ta linia i tym odcinkiem napewno Trzypiom Pablo Kifer i Ja .
Wrazenie naprawde super . Mam kilka zdjec z tamtad jak bede mial chwile
czasu na
skanowanie to moze wrzoce to na jakis serwer .

Radek





Temat: oplaty za GPS
można przestac płacić:) wyłączając dostęp do sieci

1. Menu>Narzędzia>Łącza>Dane GPS>Opcje>Ust. pozycjonowania>Metody pozycjonow.>odznacz "Bazując na sieci", "Wspomaganie GPS" oraz "Bluetooth GPS"

2. Uruchamiamy Nokia Mpas>Opcje>Narzędzia>ustawienia>Internet>tryb online po uruchom.>NIe


podejrzewam ze kase ci zzera pakietowr przesylanie danych. wgraj sobie mapy za pomoca maploadera i nie wchodz do sieci pozostan offline

przeważnie nowe N96 mają wgrane mapy polski węgier czech i słowacji



Temat: fotografia wakacyjna w gorach
hijac3k, jechaliśmy w 9 osób "na własną rękę". Nie ma problemu z kwaterami, sporo wiosek w okolicy jest na to nastawiona.
Uważaj na mieszkających tam cyganów, potrafią być napastliwi, najlepiej znaleźć lokum dalego od ich domów.
Poza tym jest świetnie, mnóstwo łażenia po szlakach, całkiem dobrze zorganizowane. Zdarzają się niespodziewane atrakcje, jak na przykład wjazd na górę pociągiem na linie a zjazd hulajnogą. Warto zaopatrzyć się w mapy ze szlakami i wybierać je na miarę swoich możliwości. (dla naszej grupy czasy chodzenia po szlaku okazywały się w rzeczywistości o 30-50% krótsze niż na mapach). Do tego w okolicy oprócz gór, jaskiń i zamków za baseny termalne, z nich zdjęć nie mam.
Cała wycieczka trwała 9 dni i spokojnie się zmieściliśmy w 1000 pln na osobe. Kantory na słowacji maja dobry kurs, nie warto wymieniać w polsce pieniędzy. No i nie ma problemów z dogadaniem się, chociaż czasem jest śmiesznie.



Temat: Koleje duzych szybkości
chyba dyskusja odeszła od koleji dużych prędkości...

W 2013 roku będzie istnieć europejska sieć koleji dużych prędkości a my będziemy czarną plamą na mapie. (do tego czasu takie linie powstaną nawet w Rosji!)

Najsensowniej jest zmienić proporcje wydatków na kolej i drogi do 50:50 i rozpocząc budowę Y już dziś jak i przebudowę CMK do 300 km/h + budowa lini na Słowację przez piekiełko (mix szybkie pociągi + ruch towarowy) (przedłużenie szybkiego szlaku za Kraków w tym do Zakopanego) oraz przedłużenie CMK za Zawiercie do Cieszyna (linia by przechodziła przy lotnisku w Pyrzowicach i przez parę śląskich miast)



Temat: v4.09m !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cze.Jak na razie ,(w stosunku do tego co było zapowiadane w 4.09) to jest cieniutko.Owszem, są całkiem ładne mapy,szczególnie Słowacja,woda jest bardziej niebieska:),kupa defaultowych skinów - poprawili linie podziału blach i dodali parę nitów- i to na razie tyle.Co prawda polatałem tylko chwilę ,ale nie zauważyłem żadnych poważniejszych zmian(półcalówki b/z prędkośći b/z itd.Cała nadzieja w tym że to wersja beta.
Odnoszę jednak wrażenie że zapowiedzi odnośnie 4.09 to była tylko lista pobożnych życzeń



Temat: AutoMapa 5.3.0 (676)

Jakby ktoś chciał ściągnąć z chomika mapę Polski-Czech-Słowacji to polecam chomik o nazwie navigator321 w katalogu Dokumenty

Login: navigator321
hasło: poland

Jest to wersja bezintalacyjna na Windows CE 5.0 z mojej Akiry z aktualnymi radarami wgramyni z pliku CSV bez rozróżniania prędkości przy ikonce (bo mnie to wkurzało). Dodatkowo wgrane POI - Statoil z własną ikonką.

Oczywiście chodzi o Automapę 5.3.0

Pod koniec tygodnia pojawi się wersja DE-PL-SK-CZ-SLO-HR-A i chyba coś jeszcze.

Jakby ktoś chciał coś tam wrzucić dla ogółu to proszę.


Cześć Krisp !!!!!!

Widzę że jesteś on-line.
Przy tej okazji pragnę Ci podziękować za to co dla mnie zrobiłeś (oraz to z czego jeszcze mam nadzieję skorzystam).
Zassałem Twój podarek - zainstalowałem , zrobiłem dzisiaj próbę w drodze do pracy, ale niestety przez ok. 5 km nie złapał mi satelit. Będę z tym walczył dalej.
Tym niemniej jeszcze raz dzięki.

Tomery



Temat: [S60v3] Nokia Maps 2.0 dla FP1 oraz FP2

A jaką mapę masz zainstalowaną , bo ja uaktualniłem do najnowszej i akurat u mnie w miescie jest 100% pokrycia łącznie z polnymi drogami

Wgralem najnowsze przez MapLoadera 2.0.2.
Nie dam glowy ale wydaje mi sie ze jak mialem stara wersje NM i mapki sciagalem online to rondo bylo jak trzeba.
Ulice na moim osiedlu tez pozostawiaja wiele do zyczenia.
Na razie Garmin ma najdokladniejsze mapki, choc musze przyznac ze w drodze powrotnej ze Slowacji wysypal mi sie i musialem korzystac z NM...
i nie bylo sie do czego przyczepic :-)



Temat: Skawce - Wadowice - Kalwaria


linii Wadowice- Skawce- czy była ona kiedyś zelektryfikowana? Ciekawostką
(niekolejową) na tej trasie są wiadukty drogowe prowadzące donikąd.


Dodaj, że stojące kilkanaście metrów nad drogą :) Najbardziej
malowniczy jest w dolince między Mucharzem a Skawcami. Na jezdni
wiaduktu stoi od lat metalowy baniak na wodę :)


wydawnictwo drukuje na swoich mapach z uporem także iine linie, których juz
nie ma. Np: Nowy Targ- Podczerwone,


a to chyba wszyscy drukują. Ja przynajmniej nie znam atlasu, w którym
by jej nie było.

BTW - czy ktoś wie, w którym miejscu kończą się tory po stronie
słowackiej? Na słupie granicznym, czy na stacji Sucha Hora? Bo tor w
kierunku wschodnim za przejazdem za stacją Trstena nie wygląda na
jeżdżony.





Temat: Szlaki wielotorowe


Witam.
Czy istnieją lub istniały w Polsce linie formalnie wiecej niż dwutorowe?,
tzn.np.linia o numerze wg. D29 XX - o ilości torów szlakowych większej niż
2,
nie chodzi mi więc o takie przypadki jak w stolicy czy Trójmieście, czyli
bliskie położenie dwóch odrębnych (wg D29) linii.
Czy może gdzieś za granicą coś takiego ma miejsce? (chociaż bez wglądu do
ichniejszego D29, trudno jednoznacznie to stwierdzić).
Zauważyłem że w instrukcji E1 występuje takie pojęcie - linii
wielotorowych,
jak i też zbliżenia torów wielu odrębnych linii.

Pozdr.
paweł F.


Taka linia trzytorowa istnieje w Czechach. Naewt jest  i czterotorowa.
Jest to linia 501 Czeska Trzebowa - Praga jest link - należy wybrać "Tabulky tratovych pomeru" a potem rozpakować do
każdej linii jest 9 dodatkowych plików ciekawe to np 1 i 6. Do tego przyda
się mapa, którąnalezy ściągnąc, a poza tym jest to bardzo dobra strona z
wszystkimi: wykresami, zeszytami. Już o niej pisałem. Za kilka dni mają byc
obiegi lokomotyw, obecnie sa składy pasażerskie, prawie wszystko łącznie z
planami stacji itd.. Pełna informacja.  Jest jescze strona z wszystkimi
tunelami w Czechach i na Słowacji jesli ktoś ciekawy to podam.
Loco





Temat: Wejherowo-Poprad Tatry, kilka pytan.
 Dziekuje za rozwianie paru watpliwosci :).

 Co do Slowacji, to obawiam sie, ze pojedziemy prosto do Popradu. W koncu
bedziemy po kilkunastu godzinach podrozy. Jezli chodzi o mnie, to nie byloby
problemu, ale moi towarzysze... Chyba lepiej bedzie jechac prosto do
Popradu ;).

 Zwiedzic zamierzam w nieokreslonej przyszlosci linie Banska Bistrica-
Margecany przez Cervena Skale. Z przebiegu na mapie zdaje sie miec bardzo
ciekawy przebieg, a i fragmenty widziane w "naturze" powalily mnie z nog.

Pozdrawiam, dzieki za wyrozumialosc ;).
Missi.





Temat: Nowa magistrala kolejowa w PL


Europejski "korytarz" kolejowy od granicy Polski z Litwą do granicy ze
Słowacją chce utworzyć spółka PKP z pomocą samorządów terytorialnych,
przez połączenie torami Buska- Zdroju w Świętokrzyskiem z Żabnem w
Małopolsce. Szacunkowy koszt inwestycji to około 300 mln euro.


To nie jest nowy pomysł, ja mam tą linię zaznaczoną jako projektowana na
mapie sieci kolejowej datowanej na 1985 rok.
Z punktu widzenia domykania sieci jest to połączenie całkiem sensowne.
Ponado znacząco skraca drogę z Warszawy do Krynicy i Zagórza.

Pozdr
Piottr





Temat: Oblivion

Jako partner grupy Cenega, będącej wyłącznym partnerem firmy Take 2 Interactive w Polsce, Czechach i na Słowacji, przypominamy, że już za tydzień do sprzedaży trafi najlepsza gra RPG zeszłego roku, The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year. W tym niezwykłym wydaniu znajdują się:

• Płyta DVD z grą The Elder Scrolls IV: Oblivion
• Płyta DVD z dodatkami Knights of the Nine oraz Shivering Isles
• Patch polonizujący wszystkie części gry
• 5 (!) poradników do gry przygotowanych przez serwis Gry-Online
• Drukowana, kolorowa mapa świata gry

Wszystko to już 19 października za jedyne 129,90 złotych!


Ładne wydanie się zapowiada



Temat: Tarcza energetyczna


To jedyny punkt widzenia :)
Na ten przyklad na mapach widnieje zawsze napis linia WN, bez wzgledu na
to czy jest to 20 czy 110 :)
Polskie Normy takze maja rozdzial do 1kV i powyzej jako juz linie WN.
Prawda natomiast jest, ze w energetyce panuje wsrod wysokiego napiecia
takie rozdzielenie jak podales:)


W sumie z jednej strony masz racje gdyz faktycznie w PN zostalo to ujete
w ten sposob i na przyklad nie ma juz uprawnien elektryczych do 15kV
tylko do 1kV i powyzej 1kV. Rowniez z drugiej strony racja jest po
Twojej stronie gdyz PN wyznaczaja obowiazujace standardy. Pozostaje
jednak strona trzecia :) ktora mowi poziom problemow do pokonania,
kosztow i przede wszystkim wielkosci urzadzen na 15 i 110kV jest
zupelnie rozna. Z tego tez wzgledu wprowadzono podzial pomocniczy na SN
i WN. Przykladowo wylacznik na 15kV ma szerokosc 50 cm i wysokosc ok
1,5m. Wylacznik WMS na 110kV ma dlugosc ok 4 metrow, szerokosc metra i
wysokosc 3m. O cenie lepiej nie mowmy... :)


750 kV to byla linia z Czernobyla/Czarnobyla na Slowacje i dalej. Okolo
150 km na terenie Polski, o ile mnie pamiec nie myli. Nie wiem czy
obecnie toto funkcjonuje.


W Polsce znajduje sie stacja transformatowa rowniez na 750kV. Ale jak
juz wspomnialem pracuje na 400kV


chociazby.


22 kV?

Pozdrawiam
Conrad





Temat: RJP offline - aktualizacja


| (...)


Panie MKc rozrożnsz w koncu kradzież programu od piractwa
komputerowego?
Caly dzien wczorajszy ludzie wykladaja kawe na lawe, a reakcja jakby
do gluchego krzyczec zeby zalozyl aparat sluchowy.

Definicja kradzieży to "Przywłaszczenie cudzej własności'',
czyli jeden ma, inny zabiera i ten pierwszy juz nie ma.

Definicja piractwa to "kopiowanie i rozpowszechnianie cudzej
wlasnosci"
czyli jeden ma, drugi kopiuje i teraz maja obaj.

Dwa odmienne przestepstwa i odmienne paragrafy.
Ale:
Czy bezplatne rozpowszechnianie rozkladu to jest przestepstwo lub
wykroczenie?
Czy moze jednak pobieranie oplat jest niezgodne z prawem?

Grupa dyskusyjna prawnikow juz to chyba wyjasnila.
Ponizej przyklad prawdziwy, z zycia wziety.
a) Jest sobie gdzies w Polsce duzy, publiczny (mozna rzec panstwowy)
organizator transportu pasazerów (nie PKP)
b) Poza dworcami i przystankami udostepnia on na zyczenie bezplatnie
rozklady jazdy swoich przewoznikow w wersji drukowanej, przez
infolinię TPSA, przez Internet, poprzez siec GSM, oraz rozdaje wersje
offline.
c) Wszystkie firmy, osoby i spoleczki pobierajace oplaty za sprzedaz
ich rozkladu w jakielkowiek formie sa skutecznie scigane przez zarzad
na tyle skutecznie, ze nikt juz nie smie sprzedawac rozkladu, bo wie
jak to sie moze skonczyc.

Wg mnie wniosek jest taki, ze istnieje w pl ustawa, ktora umozliwia
ograniczyc samowolke spolek zarabiajacych na sprzedazy SRJP, RRJP i
pozostalych odmian tabelek.
Niestety zarzad PKP ma to gleboko w nosie zaprowadzenie ladu na tym
grajdole.
Mogli by chociaz sprobowac spojrzec na Slowacje lub Czechy.
Ach, marzenia.  U nich jest nawet mapa on-lina aktualnej pozycji
pociagu i do tego po polsku, a u nas jest co najwyzej czeski film
wyswietlany na Grojeckiej.





Temat: Nwigacje NaviRoute
NaviRoute oferuje dwa urządzenia nawigacyjne - dokładnie zaś jedno NaviRoute N400 z dwoma wersjami map AutoPilot:

NaviRoute N400 AutoPilot Polska z przejazdową mapą Europy:

Zainstalowane mapy to – AutoPilot z mapą Polski oraz przejazdową mapą Europy.
Mapa Polski:
Liczba planów miast: 587
Liczba planów miejscowości: 2600
Liczba miejscowości: ponad 65 000
Kody pocztowe: wszystkie
Autostrady: wszystkie
Drogi szybkiego ruchu: wszystkie
Drogi międzynarodowe: wszystkie
Główne drogi krajowe: wszystkie
Drogi lokalne, Drogi gruntowe,
Sumaryczna liczba kilometrów dróg: 650 000
Sumaryczna liczba ulic: ponad 137 000
Linie kolejowe, Lasy, Jeziora, Rzeki

Przejazdowa mapa Europy:
Liczba miejscowości: ponad 75 000
Autostrady
Drogi szybkiego ruchu
Drogi międzynarodowe
Główne drogi krajowe
Sumaryczna liczba kilometrów dróg: ponad 1 500 000

oraz
NaviRoute N400 AutoPilot Pakiet Europa

Pakiet Europa – Najdokładniejsza Nawigacja w 43 krajach Europy i Polsce
Szczegółowe mapy:
Andory, Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Grecji, Węgier, Irlandii, Włoch, Łotwy, Liechtensteinu, Litwy, Luxemburgu, Monako, Holandii, Norwegii, Portugalii, Rosji, San Marino, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji oraz Watykanu.
Pakiet Europa zawiera także Pakiet map Polska

Przejazdowe mapy:
Albanii, Białorusi, Bośni i Hercegowiny, Bułgarii, Czarnogóry, Macedonii, Mołdawii, Rumunii, Serbii, Ukrainy

W tym:
10 615 000 ulic z numerami domów,
9 093 000 km dróg,
ponad 2 721 000 POI,
baza kodów pocztowych (większość krajów).



ZOBACZ SZCZEGÓŁY oraz aktualne ceny: http://www.gps-nawigacje.pl/c/pl/27/2/1 ... route.html



Temat: NAVMAN S90i
witam, z tego co sam w ostatnich dniach rozgryzłem to S90i ma już fabrycznie wgrane mapy Polski, Czech, Słowacji i innych krajów Europy wschodniej niestety trzeba mieć klucz żeby je odblokować.

Trzeba zainstalować z płytki CD dostarczonej w pudelku aplikacje NavDesk, podłączyć urządzenie kablem USB do komputera, uruchomić program i wybrać z menu po lewej "Moje Mapy/My Maps"

I wtedy pojawi się lista z nazwami Państw, zobaczysz mapy odblokowane i zablokowane. Polska niestety nie jest odblokowana. Po kliknięciu na "Polska/Poland" masz dwie opcje, "Unlock with your activation key" i "Purchase a map product key.."

Najwieksza porazka jest to, ze jak wybralem "Purchase..." przekierowalo mnie do sklepu online Navman'a i co zobaczylem przy produkcie

"S Series/F10 Eastern European Unlock Code
The Key to Stress Free Travel" ???

OUT OF STOCK!!!!!!!! Ja zwykły serial może być OUT OF STOCK, przecież to tylko numer który maga mailem przesłać???

W związku z tym zacząłem szukać numerów innymi sposobami i po wpisaniu jednego jedynego jaki znalazłem i jego wpisaniu okazało się oczywiście, ze nie jest właściwy co zablokowało mi opcje "Unlock with your activation key" teraz już mogę tylko kupić ten "KEY" który jest OUT OF STOCK....... I w dodatku KOSZTUJE £69!!!!!!

Mam ogólnie dość i po 3 godzinach szukania w necie jak odblokować w ogóle S90i nic nie znalazłem, czy ktoś mógłby mi podać jakieś linki lub napisać jak mogę odblokować urządzenie Navman S90i wywalić obecne mapy i zainstalować coś normalnego? Jakieś normalne Mapy z Polska włącznie? Za kilka dni jade samochodem z UK do Polski na Święta i zamiast cieszyć się z nawigacje jestem strasznie wnerwiony.

Z góry dzięki za wszelka pomoc w temacie. Pozdrawiam



Temat: Plan Katowic - wpadka roku (?)
Przepraszam za lekkie OT, ale postaram się skupić głównie na
komunikacji miejskiej.

W każdym razie "ku pokrzepieniu serc"...

Na rynku ukazał się plan miasta Katowice z wydawnictwa ExpressMap
Polska (skala 1:20 000). Jest na nim kilka ciekawostek:

1) linie kolejowe:
a) stacje i przystanki kolejowe - na mapie znaleźć można: Katowice
Ochojec, Katowice Murcki i Katowice Kostuchna (to jeszcze można
przemilczeć) oraz... Katowice Kokciniec i Katowice Dąbrówka Mała (!);
Katowice Bogucice obowiązuje tylko w kierunku Krakowa, zaś Katowice
Szopienice Płd. - tylko w kier. Zawiercia;brak stacji Mikołów Jamna.
b) przebieg linii kolejowych - brak rozróżnienia na linie wąskotorowe
i normalnotorowe; kształt sieci kolejowej mocno nieaktualny
(zaznaczono dużo odcinków już od dawna nie istniejących); rewelacją
jest dwupoziomowe skrzyżowanie linii kolejowej obok Huty Baildon z ul.
Chorzowską, gdzie kolej przebiega pod wiaduktem, zaś tramwaj ma
jednopoziomowe skrzyżowanie z koleją;

2) linie tramwajowe - zaznaczone dosyć dokładnie i aktualne na IV
kwartał 2003 r. - jest 20 na trasie Słoneczna - Plac Miarki, 23 na
trasie Zawodzie - Stadion Śląski, 37 na pętli w Szopienicach, 36 na
pętli w zajezdni w Chorzowie Batorym; lokalizacja przystanków - brak
aktualizacji (weryfikacji) w w terenie;

3) linie autobusowe - dłuuugo by się rozpisywać, w każdym razie o
takich ważniejszych kwestiach: nie ma linii A, E, E-1, J, MB, 170, 672
i 695, za to jest 802, 812 i 885 oraz 888 w wariancie do Tychów; linie
138, 238, 600 i 601 są dwukierunkowe; ogólnie normą jest, że prawie na
całym planie brakuje strzałek nad liniami autobusowymi; lokalizacja
przystanków - bardzo dużo błedów i niedociągnięć (np. nieistniejące
przystanki na A-4); z ciekawostek - gdzieniegdzie można znaleźć w
pojedynczych miejscach numery linii 857 i 951; brak zaznaczonego
przebiegu autobusów na ul. Słowackiego, brak pętli na ul. Mickiewicza
i przy biurowcu na Wita Stwosza; z tyłu ciekawostka - jest schemat
linii nocnych autobusowych i tramwajowych.

4) układ i nazewnictwo ulic - całkowity brak aktualizacji terenowej,
co ukazują np. błędy w lokalizacji i kształcie węzłów na autostradzie
A-4, brak jezdni zbiorczych na A-4; kształt skrzyżowania ul.
Kościuszki i ul. Brynowskiej, brak ulicy łączącej Gliwicką z Misj.
Oblatów, czy też przedłużenia ul. Boh. Monte Cassino

5) na zakończenie ciekawostka - zamiast Akademii Ekonomicznej jest...
Akademia Rolnicza

Zapewne wprawne oko znajdzie więcej niedociągnięć w wielu kategoriach,
ale wówczas to może być już całkiem NTG. Czas pokaże, czy będzie to
najmniej aktualny plan Katowic wydany w roku 2004.





Temat: Po Kalimacie wyciagi. Granda na Slowacji


Główny ośrodek niżowy przechodzić będzie dzisiaj ze znacznym pogłębianiem przez Skandynawię nad Estonię i południową Finlandię, ciśnienie w centrum spadnie do 967 hPa. Jutro ten ośrodek nie będzie już się istotnie przemieszczał, pozostanie nad Finlandią. Natomiast na jego skraju, w strefie największych gradientów utworzy się wtórny ośrodek niżowy, szybko przemieszczający się od Cieśnin Duńskich przez Meklemburgię nad Ziemię Lubuską, Wielkopolskę, Ziemię Kielecką i Lubelską. W ośrodku spadać będzie gwałtownie ciśnienie, aż do 970 hPa, co w warunkach naszego kraju jest bardzo rzadkie. Proces przechodzenia i rozwoju ośrodka jest doskonale widoczny na mapach ciśnienia i dokładnych mapach wiatru prognozowanych na piątek i sobotę.

Ośrodek otaczać będzie strefa bardzo silnych wiatrów od południa i zachodu, zaś od wschodu i północy pojawią się intensywne opady - początkowo śniegu z deszczem, potem śniegu, połączone też z silnym wiatrem. Działanie masy śniegu i silnego wiatru może łamać drzewa, uszkadzać linie energetyczne czy nadwątlone konstrukcje. Szczególnie mieszkańcy Pogórza Sudeckiego, Śląska, Jury a potem Małopolski, Pogórza Karpackiego i Podhala liczyć się muszą ze szkodami od wiatru. W góry w piątek raczej nie należy się wybierać, wyciągi nie będą chodziły, a możliwe wiatrołomy stanowią realne zagrożenie. Podobnie może być na drogach południowej Polski, skoro w zwykłych warunkach pędzące ciężarówki co raz się wywracają, to przy gwałtownym wietrze i zaśnieżonej drodze może to być częsty przypadek. Przypominam, że w podobnej sytuacji synoptycznej rok temu (20.11.2004) olbrzymie połacie lasu świerkowego po słowackiej stronie Tatr zostały powalone przez wiatr.





Temat: Likwidacje


| Zawieszenie ruchu pasażerskiego na odcinku Tarnobrzeg-Rzeszów i plany
| zawieszenia komunikacji pasażerskiej na odcinku Tarnobrzeg-Dębica.
| Czy Polska jest tak biednym krajem, że nie stać jej na elekrtyfikację?

Nie tędy droga. Elektryfikacja niesie ze sobą ogromne (naprawdę duże) koszty
i w przypadku linii lokalnych o niewielkim ruchu osobowym i towarowym nie ma
sensu. Ba, nawet w przypadku sporego ruchu może się nie opłacać, do tego
robi się (tzn. powinno) osobną analizę dla każdego odcinka. Kiedyś w Polsce
był szał elektryfikacji, robiło się wszystko bez względu na koszty (pisałem
kiedyś o tym).

Na liniach lokalnych rozwiązaniem są rzecz jasna autobusy szynowe, o których
też już było.

Moje wtrącenie jest ogólne, a nie tyczy się akurat konkretnie tych linii, bo
dobrze sytuacji nie znam w tych rejonach.


Tak , twojw wrazenie jest ogolne. Spojrz na mape. Dębica-Tarnobrzeg bez druta,
od Tarnobrzega z drutem. Przecież to uniemożliwia uruchomienie jakiegos
sensownego polaczenia, bo co 70 km trzeba zmieniac loka. Zgadzam sie, ze drut to
duzzeeeee pieniadze.  Ale co w takiej sytuacji zrobic?? Trzeba dokonczyc
elektryfikacje, zeby takie linie odpowiednio wykorzystac. Popatrz teraz pociag
Zagorz-Warszawa jedzie przez Jaslo, Rzeszow, a z Rzeszowa zamiast prosto na
Tarnobrzeg, to robi kolo przez Lancut, Lezajsk, bo tam jest trakcja. Zreszta o
ile pamietam to ten pociag jezdil kiedys przez Tarnobrzeg. Ponadto cargo mogloby
jezdic tedy ze Slowacji nad Baltyk. Zobacz na mapie jak wyglada dojazd ze
Slowacji do polskich portow. Tedy jest najkrocej. Jeszcze rope importujemy,
wegiel z ktorego robimy prad mamy. Dlaego w przypadku jakiegokolwiek kryzysu
paliwowego spalinowki stana. Wez np. kryzys energetyczny z lat 70. Wiec nalezy
elektryfikowac dalej, zwlaszcza kilka ocinkow, takich jak:
1. Tarnobrzeg-Debica
2. Jaslo-Rzeszow-Tarnobrzeg
3. Kosztrzyn-Pila
4. Korsze-Elk


--

S pozdravem,

http://www.kolej.pl/~halski


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: Kolej buduje nowa linie kolejowa




| A, i jeszcze w Muszynie bym dorobil lacznice. Nawet bardziej niz w
| Suchej, bo tam to moze jest jakas szansa na te linie "olimpijska", a
| przez Muszyne bedzie sie jezdzic zawsze.


Zawsze? W przypadku PKP wszystko jest mozliwe 8-)


Wiesz, ze nawet zaczeli ja budowac? Gdzies pod koniec lat 80-tych. Nawet
rozebrali most
drogowy, ktory przeszkadzal (trzeba postawic nowy ustawiony inaczej). Cala
sprawa sie rozeszla,
zgadnijcie o co? Na drodze, ktora miala stac lacznica stoi sopie chatka na
kurzej stopce - muzeum
lokalne - obiekt zabytkowy. No i niestety, jak sie okazuje za poprzedniego
ustroju tez protesty swoje
potrafily zdzialac.


Bo ustroj ten bardzo dbal o dziedzictwo kulturowe 8-))


A jesli chodzi o Krynic, to nawet widzialem plany wybudowania kolei
bezposrednio z Grybowa
do Krynicy, oczywiscie przedwojenne (i to pewnie sprzed pierwszej wojny).
Kolej szlaby tunelem
przez przelacz Krzyzowa.


No bo pozniej to juz chyba Krynice zabudowano do tego stopnia, ze ten tunel
musialby sie konczyc na krynickim dworcu. Ale w sumie slusznie bo z Grybowa
do Krynicy jest po torach 93 km ze zmiana kierunku jazdy, a droga <30km.

I moznabyloby szybcie pojechac na Slowacje. Ale to
wszystko koncepcja
z czasow, kiedy droga na Slowacje z Warszawy miala prowadzic przez Tarnow -


Przed pierwsza wojna to chyba nikt planowal trasy z Priwislanskiego Kraju
na Gorne Wegry.

Kielce przez
dobudowany most na Wisle w okolicach Dabrowy Tarnowskiej.


W moim szkolnym atlasie z lat 80 na mapie planow inwestycji byla taka linia
z Buska do okolic Szczucina.
(Inne planowane AFAIR: to CMK z okolic Grodziska przez Plock, Brodnice do
Malborka, Modlin-Wyszogrod, Plock-Wloclawek-Inowroclaw,
Idzikowice-Piotrkow, Belchatow-Wielun)

Przemek





Temat: Nawigacja GPS
ASUS R300 – na rower z nawigacją

Co zrobić, aby nie zgubić się jeżdżąc na rowerze? Odpowiedź jest jedna: zabrać ze sobą nawigację ASUS R300.

ASUS R300 to rozwiązanie nie tylko dla kierowców samochodów, ale także rowerzystów. ASUS wychodząc naprzeciw potrzebom swoich użytkowników, pomyślał także o tych stawiających na zdrowie i aktywny tryb życia. Teraz, dzięki specjalnemu uchwytowi nawigację będziemy mogli przymocować do kierownicy roweru i bez problemu poruszać się po mieście. W celu ochrony przed draśnięciami, zadrapaniami i odpryskami, do uchwytu dołączony jest przezroczysty pokrowiec wykonany ze specjalnego tworzywa sztucznego. Natomiast dzięki zestawowi słuchawkowemu usłyszymy wszystkie komendy. Nawigacja ASUS R300 to lekkie urządzenie o grubości 1,38 cm i wadze 140g.



Nie tylko zaprowadzi nas do celu, ale także przy pomocy interfejsu Bluetooth 2.0 pozwoli na automatyczne i bezpieczne prowadzenie rozmów w trakcie jazdy. Dzięki dotykowemu ekranowi obsługa urządzenia jest prosta i wygodna, nie tylko podczas jazdy samochodem czy rowerem, ale także na spacerze.

ASUS R300 wykorzystuje mapy 2D i 3D z nazwami ulic. Dostęp do punktów POI ma być dogodny, bez potrzeby manualnego wprowadzania pełnych danych.

ASUS R300 jest wyposażony w wbudowany czujnik natężenia światła, który automatycznie dostosowuje siłę podświetlenia ekranu LCD w zależności od aktualnych warunków oświetleniowych. Pozwala to na obserwowanie wyświetlanych komunikatów niezależnie od pory dnia czy sytuacji na drodze, np. po wjeździe do tunelu, bądź gdy nieoczekiwanie pojawi się silny strumień światła. Dzięki tym funkcjom, oczy kierowcy nawet po długiej podróży nie będą narażone na zmęczenie, a sam kierowca nie będzie musiał poświęcać zbyt wiele uwagi na odczytywanie komunikatów podawanych w trakcie jazdy.



ASUS R300 to także przenośne centrum multimedialnej rozrywki. Posiada funkcję FM Transmitter, dzięki której nawigacja wysyła sygnał do odbiornika radiowego umieszczonego w aucie. Nawigacja wyposażona jest w kartę Micro SD (obsługa kart do 4GB). Urządzenie odtwarza pliki muzyczne w formacie MP3, a także pliki wideo oraz zdjęcia.

Urządzenie jest dostępne w sugerowanej cenie detalicznej 849 pln brutto. W komplecie są dołączone mapy 12 krajów Europy: Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Grecja, Węgry, Czarnogóra, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Turcja, Ukraina.

CHIP Online



Temat: Tarcza energetyczna


| 20, 30, 60, 110, 400, 750 kV to napowietrzne linie wysokiego napiecia
| spotykane w energetyce zawodowej w naszym kraju. Przyjeto, ze wszystko
| co jest zasilane powyzej 1 kV to wysokie napiecie WN, w przeciwienstwie
| do nn.

Z punktu widzenia BHP sie zgadza - tak przyjeto. Z punktu widzenia
klasyfikacji zawodowej natomiast napiecia powyzej 1kV i do 110kV (ale
bez 110kV) to sa to srednie napiecia (SN). 110kV to WN a 220 i 400kV
(750kV tak naprawde nie ma - jest tylko linia przystosowana do takiego
napiecia ale dzialajaca na 400kV) sa przyjmowane jako NN (najwyzsze
napiecia)


To jedyny punkt widzenia :)
Na ten przyklad na mapach widnieje zawsze napis linia WN, bez wzgledu na
to czy jest to 20 czy 110 :)
Polskie Normy takze maja rozdzial do 1kV i powyzej jako juz linie WN.
Prawda natomiast jest, ze w energetyce panuje wsrod wysokiego napiecia
takie rozdzielenie jak podales:)

750 kV to byla linia z Czernobyla/Czarnobyla na Slowacje i dalej. Okolo
150 km na terenie Polski, o ile mnie pamiec nie myli. Nie wiem czy
obecnie toto funkcjonuje.


Ty operowales skrotem WN majac na mysli wszystko co powyzej 1kV.  Ja
natomiast widzac WN ujrzalem 110kV bo tak w praktyce przyjmuje sie ten
skrot. W sumie - nie da sie ukryc ze NTG :)))

| Tylko co to ma wspolnego z trescia grupy? :P :))
absolutnie nic :))


Co tam. Mozna pisac na grupie wierszyki i inne 'wielkopomne dziela', to
dla odmiany troche o 'pradach' bedzie :P :))


PS
W SN sa rowniez 6 i 15kV - caly poznan na nich chodzi :)



chociazby.





Temat: Tarcza energetyczna


| To jedyny punkt widzenia :)
| Na ten przyklad na mapach widnieje zawsze napis linia WN, bez wzgledu na
| to czy jest to 20 czy 110 :)
| Polskie Normy takze maja rozdzial do 1kV i powyzej jako juz linie WN.
| Prawda natomiast jest, ze w energetyce panuje wsrod wysokiego napiecia
| takie rozdzielenie jak podales:)

W sumie z jednej strony masz racje gdyz faktycznie w PN zostalo to ujete
w ten sposob i na przyklad nie ma juz uprawnien elektryczych do 15kV
tylko do 1kV i powyzej 1kV.


Powyzej 1 kV jest wyszczegolnienie do jakich maksymalnych napiec mozna
pracowac na stacjach, liniach kablowych i napowietrznych, czyli jest
dalej tak jak bylo :)


Rowniez z drugiej strony racja jest po
Twojej stronie gdyz PN wyznaczaja obowiazujace standardy. Pozostaje
jednak strona trzecia :) ktora mowi poziom problemow do pokonania,
kosztow i przede wszystkim wielkosci urzadzen na 15 i 110kV jest
zupelnie rozna. Z tego tez wzgledu wprowadzono podzial pomocniczy na SN
i WN. Przykladowo wylacznik na 15kV ma szerokosc 50 cm i wysokosc ok
1,5m. Wylacznik WMS na 110kV ma dlugosc ok 4 metrow, szerokosc metra i
wysokosc 3m. O cenie lepiej nie mowmy... :)


Znowu jakas 3 droga :P
Co tu porownywac ? :) LO 250 oraz odlacznik na linie 15kV tez sie
'troche roznia' :P


| 750 kV to byla linia z Czernobyla/Czarnobyla na Slowacje i dalej. Okolo
| 150 km na terenie Polski, o ile mnie pamiec nie myli. Nie wiem czy
| obecnie toto funkcjonuje.

W Polsce znajduje sie stacja transformatowa rowniez na 750kV. Ale jak
juz wspomnialem pracuje na 400kV


Stacja? Jedna jedyna? Gdzie ma sie znajdowac?
Ta linia z elektrowni w Czernobylu zostala wylaczona z sieci i
przerobiona na 400kV?


| chociazby.

22 kV?


dwiescie dwadziescia kilowolt.
Konstrukcje wsporcze sa tak ca. 2x wieksze niz na 110 kV.





Temat: Jutro na Zakarpacie (kolejka wąsk w Winogradow)


Krótki, jednodniowy wyjazd na Ukraine celem poznania jednej z kolejek wąsk
na Zakarpaciu. Dokładnie chodzi o linie Winogradow-Hmielnik-Irszawa gdzie
kursują jeszcze planowe pociagi pasażerskie. Dojazd na Zakarpacie ze Lwowa
oczywiście poc. linią przecinającą Karpaty


No i wrócilismy. Kłopoty logistyczne sprawiły iz podróż troszkę sie
przeciagnęła (zamkniete przejscie graniczne, spóźniony autobus, brak biletów
na pociag we Lwowie) i do Irszawy dotarlismy przed odjazdem popołudniowego
pociagu do Hmielnika.

Kolejka jest jedną z bodajże trzech funkcjonujacych pod zarzadem UZ.
Ruch pasazerski odbywa sie na trasie z Irszawy przez Hmielnik do miasta
Winogradow. Z użytkowania wyłaczone są linie na północ od Irszawy a odcinek
Hmielnik - Beregowo służy do podsyłania taboru gdyż w Beregowie znajduje sie
całe zaplecze kolejki

rozkład, mapy sa tu

http://parovoz.com/narrow/UAZA.php

sporo fotek tu

http://parovoz.com/narrow/beregovo/

Nie sposób nie wspomniec o taborze. Z Hmielnika do Winogradow skład
pociagneła śmieszna TU-2 a na haku były trzy nasze 3Aw + brankard.
Wspomniane wagony nie sa w zbyt dobrej kondycji (sporo drzwi wejściowych
było zaspawanych, w okanach dykty a po lampach dziury tez zasłoniete dyktą).
Optymizmem co do przyszłości napawac mógł widok dziesięciosobowej ekipy
remontowej spotkanej na szlaku za Irszawą czy swieżo wyremontowanego mostu w
Hmielniku, skomunikowań w Winogradow no i frekwencji na szlaku z Hmielnika
do Winogradow. Wspomne jeszcze o kondim który sumiennie sprzedawł bilety z
malutkiego terminala jakich pewnie u nas nieprędko zobaczymy czy o
pasażerach którymi łącznie z konduktorem byli tamtejsi Węgrzy. Gorąco
polecam wycieczke w tamte strony.

W Winogradow który lezy przy linii Czop-Sołotwyno warto zagladnać także na
normalny tor a właściwie splot czterech szyn bo takie coś istniej napewno na
odcinku od Czopu do Korolewa i pewnie dalej (splot lub równolegle ?) do
Djakowa/Halmeu/Satu Mare w Rumunii. Kiedys jeździł tędy pospiech Kraków Gł -
Constanta. Może ktoś wie dlaczego go skasowali ? Gdy czekaliśmy na nasz
pojezd do Lwowa przez stacje przelaciał gagarin z tranzytowym poc. na
Slowacje (w składzie wagony CD, ZSR, CFR no i PKP)

Marek





Temat: Dobrowolcy - na Samostijnu Ukrainu!


OK, ale jesli chcesz wejsc na U., a do poddania sie rezimowi strachu zmusza
cie uzbrojony policjant, ktory za moment moze cie zwrocic do Medyki...


to prawda, dlatego niestety warto omijać Medykę - tam ten proceder
funckjonuje, nawet przy przejeździe tranzytowym autobusem do Suczawy się
zdarza.


Znacznie ciekawiej jest z drugiej strony - dlaczego nie pojechaliscie do
| Użhorodu?

Mialem taka pokuse, ale byl jeden problem - nastepnego dnia chcielismy
wracac przez Kroscienko, a tak nie byloby to raczej wykonalne.


ale Użhorod oferuje kimnaty widpoczynku=kamiery atdycha na dworcu
autobusowym i kolejowym, i bez trudu byście zdążyli przez Słowację, a
o ile pamiętam, jest pociąg o 8.00 czasu ukr. z Użhorodu do Czopu,
jest też dogodny do Nyiregyhazy, i przez Tokaj  zdąża się na Batorego,
jeszcze jadąc przez ciekawe trasy po drodze.
Czy Czop/Zahony jest jedynym przejściem kolejowym ukr.-węg.? Widziałem
kiedyś na jakiejś mapie drugą linię trochę na południe - jak mogą nie mieć
swojego LHS-u?


| niesłusznie! - takie pociagi sa pożyteczne, bo można jechać sypialnym. Co
by
| to było, gdyby jeÄ˝dziły 160 km/h, brr

Ale to byl rozklad pomiejskich pociagow o twardych lawkach...


ale gdyby podmiejskie jeździły szybko, to dalekobieżne chyba także?

jak się chce jechać szybko, jeździ się autobusem. Tak samo z jazdą na
Ukrainę.


| nie to, co Mietków czy Kleszczele!

Przybliz problem...


te miejscowości w Polsce także słyną ze swych linii kolejowych i prędkości
tam rozwijanych.


| a tory nie ida splotem tam? (Chyrów-Starżawa?)

Tak, ida, a szeroki konczy sie zaraz za Starzawa.


a jak jest na linii do Niżankowic? z informacji o poprzywiązywanych
kozach można wnioskować, że splotu nie ma? - czy byliście zbyt blisko
węzła, a może kozy wiedzą, że tor szeroki jest używany?

                        pozdrawiam,

                                Maciek Szreter





Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko


| Natomiast zwróć uwagę, że korzyści z takiego zwiększenia prędkości są bardzo
| duże:

| 1.szybsze pociągi
| 2.więcej pasażerów

Wcale to nie jest takie oczywiscte, ilosc pasazrow bardziej zalezy od ilosci
pociagow i ich skomunikowan.


Skomunikowań, jakich skomunikowań.Teraz tworzy się pociągi dalekobierzne o
bardzo długich trasach np. Wawel, natomiast regionalnych i lokalnych jest coraz
mniej. Skomunikowania są niewygodne dla pasażerów. Czy zapomniałeś że mamy już
XXI wiek i pociągi pędzące 300-500 km/h.Ta twoja koncepcja może i była dobra
tyle, że przyjęta by była za czasów " wczesnego Gierka", za "późnego Gierka"
już myślano rozsądniej.  


| Wyobrazasz sobie ta linie jako jednotorowa?


Moim zdaniem też by się przydał 2 tor żeby połączyć Bieszczady z Warszawą przez
Tarnobrzeg i Jasło.


W Twoim wariancie jezeli ta linia ma miec az takie znacznie to koniecznoscia
stalo
by sie wybudowanie drugiego toru, niemozliwoscia bylo by przeprowadzenie
duzego
ruchu towarowego (w mierdzynarodowym korytarzu) bez dobudowania drugiego
toru, a to
cholerne koszty, a w moim wariancie jezeli ta linia miala by zachowac bardziej
lokalny charakter to bylo by zbedne.

| Co do twojego postulatu aby nie elektryfikować tej linii, to jest on w 50 %
| nieaktualny bo od stacji Chmielów do Rozwadowa linia jest zelektryfikowana.

Ale tylko dlatego ze prowadzony jest tam duzy ruch towarowy w kierunku
Polanca i nie
tylko.


Z mich danych wynika, że przez Mielec jest większy ruch niż przez Tarnobrzeg.

Obecnie to Jasło i Mielec w podkarpackim mają najwięcej przewozów towarowych.


A Lublin Zemborzyce - Rozwadow to pies?
Czyli wg. Ciebie pociag z Krakowa zmienial by loka w Rozwadowie?
Czyli po co ta elektryfikacja tego krotkiego odcinka? Zeby tylko kawalek dalej
pojechac z drutem?


dlatego i ten odcinek też należy zelektryfikować.


| Nie jest prawdą stwierdzenie użyte przez Ciebie, że przewozy towarowe nigdy
nie
| będą na tej linii wystarczająco duże.

| Prowadzi tędy najkrótsze połączenie między Północą Polski i Warszawą a
| Muszyną , Słowacją i Rumunią i Wegrami.

| Przedstawia się ono następująco:

| W-wa  Radom   Skarżysko Kamienna    Sandomierz  Dębica   Tarnów Nowy Sącz
| Muszyna   Koszyce   Budapeszt/Bukareszt.

Policze kilometry
Warszawa - Tarnow p. Sandomierz  ok.407km
ile?
Warszawa - Tarnow p. CMK, Krakow 375km
Ta linia nie jest najkrotsza bo od Debicy pociag cofa sie.


gdzie się cofa ?

Kiedy tak było? Pociąg na tym odcinku się cofa?.

Muszę tam jechać i sprawdzić.


| Prowadzi tędy również najkrótsze połączenie Kijowa z Krakowem, oraz Kijowa
ze
| Słowacją i Węgrami

| Przedstawia się ono następująco:
| Kijów   Lublin   Rozwadów    Dębica    Tarnów  Nowy Sącz  Muszyna Koszyce
| Budapeszt

| A na Slowacje z Ukrainy przez Polske????????
Chyba nie masz mapy te dwa panstwa granicza ze soba i dodawanie dodatkowej
granicy
to bardzo duza strata czasowa.


To ty nie znasz mapy geopolitycznej Europy. Czy wiesz że za 2 - 4 lata państwa
te bedą członkami UE. Znasz UKŁAD z SCHENGEN. Granice będą tylko na tej twojej
mapie którą tak dobrze zmasz!

Popieram, te stwierdzenia że nalży przejąć przez Polskę jak najwięcej ruchu
tranzytowego.


Łukasz


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: Schengen za progiem....
Schengen za progiem, to już tylko kilka dni. W prasie są artykuły traktujące o tym jak będzie. Np. o tym, że Świnoujście się przybliży do Szczecina co może przewrócić koncepcję budowy tunelu pod Świną. Jak sądzę to takich faktów będzie więcej. W Cieszynie natomiast co starsi ludzie mówią, że znowu będzie jak za Cesarza Franciszka Józefa. Rozmawia się też i dyskutuje na górskich forach ale co dziwne raczej o bzdetach niż o kwestiach globalnych. Jak sądzę wynika to z tego, że mało kto ma mapę całych Tatr a raczej osobno polskich i osobno słowackich a do tego dochodzi nieszczęsne stawianie znaku równości – Tatry = Zakopane.
Spróbujmy więc wyszukać choćby starą mapę Tatr w skali 1:25000 i popatrzeć na nie jako całość, zapominając o granicy, której praktycznie nie będzie. Co się wpierw zobaczy – że jedyna baza to nie tylko Zakopane ale i cały wianuszek miejscowości słowackich poczynając od Javoriny i na Trstenie kończąc, że trzeba ponownie odkryć miejscowości takie jak choćby Zdziar, Przybylina czy Zuberec tak popularne wśród sporej ilości Polaków przed I wojną i dwudziestoleciu. A także i to, że za chwilę może się okazać, że Poprad i połączone z nim kolejką Szczyrbskie Pleso, Smokowiec i T. Łomnica mogą być „bliższe” Warszawie niż Zakopane – wystarczy tylko by jakaś firma z głową uruchomiła połączenie lotnicze Warszawa – Poprad. Lotnisko w Popradzie jest, o lotnisku w rejonie Zakopanego i Nowego Targu dyskutuje się od lat z wiadomym skutkiem. Idę też o zakład, że przedsiębiorstwa autobusowe z obydwóch stron granicy pójdą po rozum do głowy i uruchomią nowe linie. Ktoś może powiedzieć, że niby dlaczego, że praktycznie granica jest otwarta od kilkunastu lat, że od wejścia do UE wystarczy dowód itp. Tak, będzie miał rację ale ta nieszczęsna granica tkwiła w naszych głowach i stwarzała zahamowania.
Dla mnie nie ulega kwestii, że może nie od zaraz ale w ciągu dwóch, trzech lat na pewno na otwarciu a raczej zniknięciu granic stracić może Zakopane i Podhale. No i bardzo dobrze – polski turysta może na tym tylko zyskać. Słowacja robi szybkie postępy. Taki drobiazg np. – kilka lat wracaliśmy w kwietniu z Budapesztu. Zatrzymaliśmy się na kawie w Donovaly. Pusto, bo już po sezonie narciarskim, pozostały mizerne płaty śniegu. Oprócz kawy kelner przyniósł nam całą stertę materiałów informacyjnych o okolicy. I to w kilku językach, po polsku również. Czy ktoś widział coś podobnego w Zakopanem czy na Podhalu? A o tym, żeby było po czesku lub słowacku to nawet nie ma co gadać.
Jak na razie dyskutujemyo bzdetach – czy będzie można na Bobrowiec lub Bystrą na przykład. Wynika to z naszego spojrzenia zakopanocentrycznego, z tego, że jak nie można z Zakopanego to nie można w ogóle. A efekt jest taki, że każdy polski turysta był ileś tam razy w Chochołowskiej a mało kto w Dolinie Juraniowej, że na Rohacze i okolicę znacznie chyba wygodniej z Zuberca czy Habovki niż z Zakopanego czy nawet Chochołowskiej. A aby do tego dojść trzeba tylko spojrzeć na mapę i zdjąć zakopiańskie końskie okularki.
Płaczemy nad byłymi szlakami północ – południe i bolejemy co też jeszcze te cholerne parki wymyślą, zapominając, że rozwój motoryzacji i transportu publicznego większość tych szlaków uczynił bezsensownymi. Bo komu będzie się chciało dymać z Zakopanego przez góry do Szczyrbskiego Plesa (jak to przed wojną bywało) poza garstką zapaleńców? Większość wsiądzie w auto lub autobus a ta garstka i tak pójdzie jak będzie chciała i kto ich tam będzie łapał? Parki? Wolne żarty. A za jakiś czas jak się wszystko „uklepie” to i panowie z Parków pójdą po rozum do głowy i uwierzą, że np. turyści z kolejki nie mają najmniejszej ochoty na dolinę Cichą i przyklepią to co oczywiste bo nie ma nic gorszego jak zakaz nie przestrzegany, którego w dodatku nie sposób wyegzekwować



Temat: Mapa Polski 0.9 - Opinie
Do Napiwka

A DK 19 Lublin - Rzeszów , chyba nie ominiesz w swojej pracy na 0,9 nie ?
Nie możesz mi tego zrobić
To chyba najważniejsza trasa obok DK4 wychodzaca z Rzeszowa...
Jeśli będzie poprawiona DK 74 ( i bardzo dobrze:-P )
to w sumie DK 42 jest nie unikniona do zrobienia... chociarz do nikąd konkretnie ona za bardzo nie prowadzi...
ale do Radomska się dojedzie

A co jeszcze do DK 19
Moim zdaniem trasa tam od Suwałk DK 8 do Białegostoku i Dalej DK 19 przez Lublin do Rzeszowa i dalej DK 9 na Barwinek , jest jedną w realu z ważniejszych dróg tranzytowych łączących Słowację i Litwę Polske wschodnią i np. Węgry
To tutaj dzieją się szaleństwa wyprawiane prze litewskich kierowców
Chociarz moim zdaniem to bardzo dobrzy kierowcy...
Ale wracając...
Jeżeli już tak moim zdaniem fenomenalnie wyszła Wam trasa tam od Litwy przez Białystok do Lublina , to trzeba kontynuować ją aż do Barwinka
Będzie wtedy można się wybrać porządną , przyjemną i bardzo ładnie zrobioną trasą no i przejechac polske sobie wzdloz i wshesh a jak bedzie jeszcze cos na Litwie too uuuu fajnie by bylo a na koncu jej oczywiście na Słowację sie wybrac
No i jak bedziecie robic DK 9 , to tam zeby jakies fajne drogowskazy byly na barwinek i na koszyce
Wogole z DK 19 miedzy lublinem , a rzeszowem i DK 9 rzeszow - barwinek , to kierujta sie domnie mam mnostwo zdjec

To tyle na ten temat

A co do DK 28

Myślę że nie ma potrzeby jej robić całej , wystarczy kawałek , który ja przejechałem już z 10 razy , czyli od skrzyżowania DK 9 i DK 28 czyli w Miejscu Piastowym do Nowego Sącza albo do Zatoru (ewentualnie) ale raczej napewno nie robić tamtych rejonów Sanok , Przemyśl , bo zejdzie na to kupe czasu, bo tam są już góry ,
a co do tego odcinka , jest on stosunkowo nie górzysty , oczywiście są wzniesienia i spadki , ale bez przesady , może troszke wieksze niz wszedzie , tam nie ma jeszcze gor
Niezle zawijasy to sa ale na laczacej DK 28 z DK4 drodze DK 73 , to tam sa juz goreczki
A na tym odcinku DK 28 są 4 miasta ktore warto dodac jako domki oczywiscie , czyli Krosno , Jaslo , Gorlice no i Nowy Sącz , W miastach jest naprawde ladna droga zrobiona aa i jest tam miedzy jasłem a Gorlicami obwodnica Biecza , wiec mozna cos z tej trasy zrobic ciekawego
aaa no i ma duzo zakretow , praktycznie malo jest prostych , ale sa to raczej ciagle lagodne zakrety normalne
No i w Grybowie mmozna zrobic by skret na DW 981 na krynice zdrój
no i tam to juz sa zawijaaaaaasy niezle z tego odcinka mam duzo fot tesh
a noi jakby pociagnac juz za razem dk 28 do Zatora do z Zakopca jadc mozna by bylo fajnie pojechac nowa juz i fajnie zrobiona dk 28 na rzeszow i potem fajnie zrobiona dk 9 i dk 19 na bialystok np.
Ja to juz planowac lubie...
A noi dk 4 bedzie nowa wiec wogole zajebi....
No ale na serio bedzie taaakaaa mapa ze szok
tylko zeby byla robiona w stylu tej pomiedzy bialystok - lublin , ze duzo znakow duzo tych lin przerywano ciaglych , fajne zakrety , wzniesienia no i wy juz wiecie co tam jeszcze
No oczywisccei zeby nie byla identyczna tez , tylko tak mniej wiecej taka jak w realu...
a dk 28 np. raczej jest szeroka , przynajmniej tu na odcinku miejsce piastowe i nowy sacz....

i to by bylo tyle co do DK 28

Pozdro i powodzenia z 0,9
Jak cos to walic jak w dym



Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko


| A dzieki nowej linii czas przejazdu przy 160 bedzie wynosil 35min...
A do tego od Tarnowa nie pojedzie sie tak szybko jak przewidujesz...

|   Budowę linii Krakow Nowy Sacz/


Zakopane

Zakopane przecież do Zakopanego na olimpidę miano modernizować do V 120/130
tradycyjny szlak przez Suchą, czas przejazdu miał w planach wynieść ok. 77 min.
(o ile się nie mylę)


| popieram, bo jest wazna nie tylko w ruchu towarowym, lecz jeszcze bardzie w
| ruchu
| pasazerskim.


W ruchu pasażerskim?
Czy do Nowego Sącza jest on tak duży

Krynica też nie jest wielkim kurortem

Natomiast presovczan i Tarnovia jeżdżą na prawie całym odcinku Polskim puste.

Przejazd na całym odcinku Kraków - Koszyce to procentowo 0,6 % do 7 % w zimie i
na wakacjach w w/w pociągach.


| Mi się natomiast wydaje, że w chwili obecnej powinno się dążyć do
udrożnienia
| istniejących szlaków,

A to niby co jest?


To jest budowa od podstaw nowego

To jest gigantyczne przedsięwzięcie jak na POLSKĘ, budowa tak długiego odcinka
w 60 % pod ziemią !!!


To jest udraznianie korytaza na Slowacje, tylko ze inaczej sie nie da (od


Tarnowa).

Da się właśnie tak jak mówiłem.

Ten mój pomysł ma więcej plusów, bo odnawia stare szlaki na Wschodzie POlski.


np.| Warszawa Radom Skarżysko.

 A co do odcinka Warszawa -
Skarzysko - Sandomierz, to bardzo bym chcial zeby zostal zmodernizowany (bo
jest mi
po drodze),


mi natomiast nie chodzi o to że dla mnie jest on po drodze bo nie jest

Jeżdże w Kierunku Krakowa, ale jak już pisałem utrudnia (jego stan techniczny)
rozwój kolei w całej Polsce Poł - Wsch.

ale przy obecnych stanach gospodarki pewnie nie bedzie na to kasy

a powinna być i to szybciej niż na bbudowę tej nowej linii


zmodernizuje sie tylko te linie w korytarzach, a na reszte trzeba bedzie
poczekac
pewnie z 10lat...


Optymistą jesteś....
Jak tak dalej pójdzie (chodzi mi o plany modernizacyjne przyjęte przez MTIGM, a
właściwie ich brak w stosunku do Polski POŁ - Wsch)
to tam nic nie zostanie.


| Przez to że ta linia jest niedrożna, traci na tym cała Południowo Wschodnia
| Polska.

Ale linia p. Skarzysko nie jest spelcanie wazna w kiernku Warszawa - poludnie
bo do
Radomia trzeba jezdzic p. Deblin bo przez odcinek jednotorowy miedzy Warka a
Radomiem nie mieszcza sie pociagi... i wg. map na tym odcinku przewozy nie sa
takie
duze,


no właśnie sam sobie odpowiedziałeś dlaczego przewozy na tym odcinku nie są
duże.

 dlatego jezeli mysli sie o duzych przewozach to drugi tor jest


naaaajwazniejszy, wazniejszy nawet od trakcji.

Nie chodzilo o predkosci, od wybudowania CMK do pierwszego pociagu z V=160
uplynelo
7 lat kursowania pociagow i przez ten czas jezdzily tylko towary. Wcale nie
chodzilo
o predkosc.


jescze na początku tego wątku pisałeś co innego przeczytaj sobie


| musiały by pójść nakłady większe, niż na
| budowę nowej linii, wiec wybudowano CMK, zaniedbując, szlak biegnący przez
| wiele dużych miast (Skarżysko, Radom, Kielce), oraz podupadły linie które z
tym
| szlakiem mają bezpośredni związek
| 1.Tomaszów Skarżysko
| 2.Skarżysko Sandomierz Rozwadów
| lub związek pośredni
| 1.Sandomierz Dębica
| 2.Sandomierz Rzeszów

| Być może koszty były by bajońskie, ale przy ówczesnym podejściu do
własności i

Sam nie liczysz sie z kosztami w przypadku tych linii, a na CMK liczysz kazdy
grosz
!!!!

Nie chodzi mi o to by nie szły pieniądze na CMK, wręcz przeciwnie.


Chpdziło mi ogenezę budowy takiej lini, uważam że popełniono wówczas błąd

Tak jak obecnie błedem jest budowanie tej nowej linii, zamiast unowocześniać
istniejące (być może trochę większymi kosztami)

Spakojna nie bojsia.

Nie chcę likwidacji CMK

Może nawet w przyszłości chciałbym by wybudowano tę nową linię do Piekiełka.

Ale po modernizacji starych!

POzdrowienia Adrianikos




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko


Natomiast zwróć uwagę, że korzyści z takiego zwiększenia prędkości są bardzo
duże:

1.szybsze pociągi
2.więcej pasażerów


Wcale to nie jest takie oczywiscte, ilosc pasazrow bardziej zalezy od ilosci
pociagow i ich skomunikowan.


3.krótszy czas jazdy
4.krótszy czas pracy obsługi pociągów
5.mniejsze koszty pobierania energii


Ze jak?
Oprory ruchu wzrastaja do kwadratu predkosci (to z fizyki), wiec im wieksza V tym
duzo znaczniejsze zapotrzebowanie na energie.


6.mniej stacji na których pociągi się krzyżują


Wyobrazasz sobie ta linie jako jednotorowa?
W Twoim wariancie jezeli ta linia ma miec az takie znacznie to koniecznoscia stalo
by sie wybudowanie drugiego toru, niemozliwoscia bylo by przeprowadzenie duzego
ruchu towarowego (w mierdzynarodowym korytarzu) bez dobudowania drugiego toru, a to
cholerne koszty, a w moim wariancie jezeli ta linia miala by zachowac bardziej
lokalny charakter to bylo by zbedne.


Co do twojego postulatu aby nie elektryfikować tej linii, to jest on w 50 %
nieaktualny bo od stacji Chmielów do Rozwadowa linia jest zelektryfikowana.


Ale tylko dlatego ze prowadzony jest tam duzy ruch towarowy w kierunku Polanca i nie
tylko.


Podobnie na odcinku Dębica
 Dębica Towarowa. Tak więc do elektryfikacji pozostałby jedynie odcinek Dębica
Towarowa  Chmielów.


A Lublin Zemborzyce - Rozwadow to pies?
Czyli wg. Ciebie pociag z Krakowa zmienial by loka w Rozwadowie?
Czyli po co ta elektryfikacja tego krotkiego odcinka? Zeby tylko kawalek dalej
pojechac z drutem?


Nie jest prawdą stwierdzenie użyte przez Ciebie, że przewozy towarowe nigdy nie
będą na tej linii wystarczająco duże.

Prowadzi tędy najkrótsze połączenie między Północą Polski i Warszawą a
Muszyną , Słowacją i Rumunią i Wegrami.

Przedstawia się ono następująco:

W-wa  Radom   Skarżysko Kamienna    Sandomierz  Dębica   Tarnów Nowy Sącz
Muszyna   Koszyce   Budapeszt/Bukareszt.


Policze kilometry
Warszawa - Tarnow p. Sandomierz  ok.407km
Warszawa - Tarnow p. CMK, Krakow 375km
Ta linia nie jest najkrotsza bo od Debicy pociag cofa sie.


Prowadzi tędy również najkrótsze połączenie Kijowa z Krakowem, oraz Kijowa ze
Słowacją i Węgrami

Przedstawia się ono następująco:
Kijów   Lublin   Rozwadów    Dębica    Tarnów  Nowy Sącz  Muszyna Koszyce
Budapeszt


Ten argument mozesz juz sobie zwianac bo juz podpisano umowy na modernizaje
Korytarza Kiev - Lvov - Przemysl - Krakow - Wroclaw - Drezno/Berlin
sa to miedzyarodowe umowy AGC i AGTC ktore parafowala polska strona.

A na Slowacje z Ukrainy przez Polske????????
Chyba nie masz mapy te dwa panstwa granicza ze soba i dodawanie dodatkowej granicy
to bardzo duza strata czasowa.





Temat: 'tetmajer' w warszawie?!


Tzn. jak to miało iść koło Zamościa?
A jak miała iść linia do Cisnej/Roztok? Teraz idzie (do Łupkowa) i ma jedną
przełęcz do pokonani a -właśnie Łupkowską, zresztą tunelem) doliną rzeki - a
jak miała iść ? jeśli doliną - to Sanu i potem przez Terkę  do Cisnej???


Nie, roznica raczej "lokalna" (kawalek bardziej na wschod), tunelu
pewnie i tak by sie nie uniknelo... Podobno Wyzwoliciele polozyli w
1944r. linie przeleczowa, by ominac zniszczony tunel i "niesc pomoc"
powstaniu na Slowacji. W wielu przewodnikach, w tym takze w
wiarygodnych (chocby "Rewasz") mozna przeczytac, ze hamowano za pomoca
dwoch parowozow, ktore krecily kolami w przeciwna strone. A i tak
doszlo do katastrofy, a liczba ofiar, w porownaniu chocby z Operacja
Dukielska, byla znikoma... Sladow tej przeprawy nigdy nie udalo mi sie
odnalezc.


Chociaż biorąc pod uwagę, że to miała być linia Przemyśl/Lwów - Koszyce to
nie byłoby to takie idiotyczne.... Ale dlaczego tak się nie stało i co z tym
wspólnego maja c.k. sztabowcy - czemu by im to przeszkadzało?


Nie, to miala byc lokalne odgalezienie, sluzace przede wszystkim do
wywozu drewna - wtedy w Bieszczadach cieto bez umiaru... A dlaczego
wojsko sie nie zgodzilo? - w latach 60. XIX wieku rozpoczeto ogromna
rozbudowe Twierdzy Przemysl (dlatego linia Lupkow-Zagorz-Chyrow byla
tak wazna, przeciez miala dwa tory). A te tereny az do czasow Akcji
Wisla byly zamieszkale przez Lemkow i Bojkow. Co prawda orientacja
narodowa tych grup nie byla wtedy ustalona, ale Austriacy podejrzewali
ich o rusofilstwo i niezbyt im ufali. A zajecie tej linii dawalo dosc
duza swobode manewru w trudnym gorskim terenie - przebiegalaby ona
wzdluz grzbietu Karpat, i np. trudniej by bylo bronic szlakow
transkarpackich-lupkowskiego i przez Sianki, do Uzhorodu. Mogla by
oslabic obrone Przemysla.

A czy teraz by ja zamknieto? Watpie, przeciez w Cisnej jest osrodek
wczasowy PKP :) A poza tym wszelkie imprezy - widokowo nie mialaby sobie
rownych, zwlaszcza jesienia, gdy zolkna liscie bukow, a jelenie maja
rykowisko. Takie multimedialne wrazenia...

A jeszcze o Akcji Wisla - praca na kolei pozwalala w wiekszosci
przypadkow uniknac deportacji. Bylo to pewniejsze, niz przynaleznosc
do PPR. W przeciwienstwie do Austriakow, Ludowe Wojsko sie nie obawialo
sabotazu...


Aha, są takie miasta jak Brzozów i Strzyżow.  Jak miała iść linia z Rzeszowa
do linii podkarpackiej, to oba te miasta rywalizowały, którędy ma ta linia
prowadzić. No i mieszkańcy się opodatkowali dobrowolnie. W Brzozowie
postawiono za te pieniądze dworzec - boć to powinien być mocny argument,
nieprawdaż? AStrzyżowianie nie marnowali pieniędzy na infrastrukturę, jak
byśmy dzis powiedzieli, tylko dali łapówkę projektantom czy jak ich tam
wtedy zwano.No i w Brzozowie (niedaleko od) stoi jedyny chyba dworzec
kolejowy, do którego nigdy nie doprowadzono i już nie doprowadzą torów.


To chyba legenda... Jeden z brzozowskich Zydow zbudowal karczme, ktora
byla stylizowana na dworzec. Ale linie faktycznie planowano.


Aha, dlaczego ta linia do Jasła idzie tak idiotycznie, tzn. dlaczego jest
linia Rzeszów - Jasło a nie .....(tu musiałbym spojrzeć na mapę, ale idzie
ona z 8 km równolegle do linii Jasło - Zagórz). Przecież tam już jest
płasko..... I mogłyby się spotykać wcześniej na wschód...


Pewnie masz na mysli Szebnie i Jedlicze. No tak, jest lacznica, ale w
Jasle. Ale omijanie Jasla chyba nie mialoby sensu, to dosc wazne
miejsce, mozna sie przesiasc w strone Stroz i/lub obejrzec
cmentarzysko SP32 i ST43...

Maciek





Temat: Wojna obronna - ustawienie wojsk i plany

Co do GO Jasło to Sinbad chce kopać rowy przeciwczołgowe w górach, trudna sprawa i mam wrażenie że jeżeli rejon wyprowadzający na Kraków jest dobrze zabezpieczony to dalej na wschód od Dunajca jest słabiutko i tu nas jednak obejdą.
Jak to w górach?
Chcę budować rowy na drogach i przesmykach górskich[b] a nie w samych górach. Kolego np. patrząc od lewej jest góra (z lasem lub bez) potem jakiś ciąg komunikacyjny a na prawo od niego znowu góra. I gdzie ja chcę przekopywać górę?
Nawiasem mówiąc lepiej byłoby przekopać bagno

[ Dodano: Pon 17 Wrz, 2007 08:24 ]

Tutaj zgodze sie z michałem niepotrzebnie bronicie Nowego Targu. Na północ od linni Nowy Targ-Jabłonka jest pasmo górskie. Wystarczy tylko zamknąć przejscia na kierunku Nowy Targ-Rabka, Czarny Dunajec-Rabka i Jabłonka-Rabka chyba że to co ja widzę na mapie to nie są góry
Jaasne.
Wyobraź sobie, że zostawiamy N. Targ i bronimy się na płn od niego. Mamy wtedy drogę na wschód czyli linię N. Tar - Czorsztyn - Krościenko - Stary Sącz - Nowy Sącz itd. bez obrony od zachodu. Więc mam pytanie mój kolego to po co bronić się 2 BG od południa jak od zachodu będzie zrolowana przez npla?
A poza tym za bardzo wierzycie w możliwości obronne Dunajca, Popradu, Skawy i innych rzek. w czasie kampanii miały one niskie stany i przejście ich nie stanowiło większego problemu. Dlatego też trzeba bronić się wszędzie tam gdzie się da a kolejne linie obrony nie są zbyt daleko od pierwszych więc Niemcy w obszarze GO Jasło zbytnio się nie mogą się rozpędzić.

[ Dodano: Pon 17 Wrz, 2007 08:31 ]

Brygada Słowacja (atakuje Bardejow i Świdnik, ok. 30km granicy, 7bp (on, kop) 3 bateria art.. górskiej)
Michal zapomniałeś o całym dal a to duże wzmocnienie: czyli 7 bp (on, kop), dag, dal + dodatkowe siły o których zapomniałeś: dwie k. saperów, dwie kawalerie dywizyjne.
Co do obrony to siły nie będą rozstawione tylko w danym punkcie który wymieniłem (bo się nie zmieszczą) lecz i będą osłaniać ugrupowanie na szlakach górskich, punktach terenowych itp.

Co do artylerii za 21 i 22 dp muszę jeszcze poprawić

[ Dodano: Pon 17 Wrz, 2007 08:57 ]

Jakie są zadania 202pp na podtatrzu? Czy ma zorganizować obronę stałą czy tylko opóźnia nieco ruch nieprzyjaciela w pierwszych godzinach natarcia?

Przypominam ustawienie 202 pułku
Osłona linii Piekielnik – Czarny Dunajec – Chochołów:

1 (pierwszy) bp z 202 pprez

Osłona linii Dolina Kościeliska – Zakopane – Jaworzyna – Jurków – Łapsze:

1 (jedna) kp z 2 (drugiego) bp z 202 pprez

Odwód
Nowy Targ: 3 (trzeci) bp z 202 pprez.
– jeden pluton wysunięty do m. Klikuszowa i jeden pluton do m. Rogoźnik

Zadanie odwodu:
1. obrona Nowego Targu
2. Wspomaganie obrony Ponic
Jeden bp organizuje obronę N. Targu, bp i jedna kp to osłona, która po zejści z przedpola wspomaga obronę N. Targu.



Temat: VIII OGÓLNOPOLSKI ZLOT MOTOCYKLOWY WRZEŚNIA 2008
27-29 CZERWCA
VIII OGÓLNOPOLSKI ZLOT MOTOCYKLOWY WRZEŚNIA 2008

Lokalizacja
Polska ,woj.wielkopolskie ,Września ,nad zalewem (zobacz na interaktywnej mapie wrześni)

Cena wjazdu
35 PLN od osoby, Weterani (powyżej 60 lat) i Amazonki wjazd gratis

Zapewniamy
Pole namiotowe, możliwość rezerwacji domku kempingowego Link, dobrą zabawę, bezpieczeństwo, dwa posiłki, bieżącą wodę, znaczek zlotowy, zaplecze techniczne i sanitarne

Atrakcje
Koncerty Rockowe (piątek, sobota), Ciekawe konkurencje (mega nagrody), parada motocykli (sobota, rynek), "Mokry Podkoszulek" oraz coś dla oka po 24 Wink, plaża, zalew, las, kawał asfaltu, gastronomia, ogródek piwny ( LECH )

Kontakt
0600 743 060 MAREK
0602 681 802 LECHU
0606 229 743 WOJTEK

PROGRAM ZLOTU MOTOCYKLOWEGO WRZEŚNIA 2008

ORGANIZATOR: BORN TO RIDE WRZEŚNIA

PIĄTEK
Miejsce: teren zlotu, nad zalewem.
Czas i akcja:
Godz. 20:00

Powitanie gości. Rozpoczęcie koncertu rockowego.

SOBOTA
Miejsce: teren zlotu, nad zalewem.
Czas i akcja:
Godz. 9:00 – 10:00

Śniadanie
Godz. 10:30 – 11:00

Wyjazd zorganizowanej grupy motocyklowej na paradę ulicami miasta w eskorcie Policji, według porządku: ul. Czerniejewska wzdłuż zalewu do m. Psary Małe, przejazd mostu, dalej wzdłuż zalewu ( przez Przyborki ) w kierunku Wrześni, z ul. Słonecznej w lewo, w ul. Paderewskiego, dalej do skrzyżowania z ul. Gnieźnieńską ( światła), skręt w prawo w kierunku CENTRUM - ul. Jana Pawła II, dojazd do rynku, następnie na jego płytę i ustawienie motocykli.
Miejsce: Rynek
Czas i akcja:
Godz. 11:30

Plebiscyt mieszkańców miasta Wrześni – wybór najładniejszego motocykla w oczach publiczności. W rezultacie wręczenie pucharu przez Burmistrza właścicielowi motocykla.
W trakcie trwania plebiscytu konkursy zręcznościowe – pokaz wolnej jazdy, ‼motoshow”.
Zaproszenie publiczności na przyszłoroczną paradę na rynku.
Godz. 13:30

Powrót grupy motocyklistów na teren zlotu.
Wyjazd z płyty rynku w kierunku ul. Harcerskiej, dalej do ul. Opieszyn, skręt w lewo, do ul. Legii Wrzesińskiej, prosto do skrzyżowania z ul. Słowackiego, w lewo w ul. Szkolną, prosto na skrzyżowaniu z ul. Gnieźnieńską, dalej Paderewskiego, Słoneczną wzdłuż zalewu, powrót tą samą drogą.
Miejsce: teren zlotu, nad zalewem
Czas i akcja:
Godz. 14:00 – 15:00

Obiad
Godz. 15:00

Rozpoczęcie konkurencji zręcznościowych:
Przeciąganie liny, wolna jazda, siłowanie na rękę ( także kobiet ), slalom na czas, slalom z wózkiem bocznym na czas, przeciąganie opony, jedzenie kiełbasy zawieszonej na sznurku, toczenie beczki, jazda na jednym kole, wyścigi trójkołowców oraz inne ciekawe atrakcje.
Godz. 20:00

Wręczenie nagród.
Rozpoczęcie koncertu rockowego.

NIEDZIELA

Miejsce: teren zlotu, nad zalewem.
Czas i akcja:
Godz. 10:00
Oficjalne zakończenie .Zaproszenie przybyłych na zlot następny.

Skopiowano z http://www.borntoride.pl



Temat: [Wa]Tramwajowa sieć oplecie Warszawę
http://www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?p ... s_id=69653

http://www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?p ... s_id=69655

Tramwajowa sieć oplecie Warszawę

Przedstawiamy plan rewolucyjnych zmian w komunikacji miejskiej

Tramwaje – podstawowym środkiem lokomocji w stolicy. Autobusy – na peryferia. Władze miasta szykują komunikacyjny przewrót.

Każdego dnia z komunikacji korzysta 2 mln 200 tysięcy pasażerów. 60 procent z nich wsiada do autobusów, a tylko 30 – do tramwajów.
Busy mają monopol na obsługę tak ogromnej dzielnicy jak Białołęka czy nieco mniejszych jak Wawer lub Ursus. Stoją w korkach, a ludzie tracą czas. Na trasach podmiejskich autobusy są monopolistą absolutnym – nie ma żadnej tramwajowej linii kursującej poza Warszawę.

Bus, broń się!

Ale to się zmieni. Zarząd miasta zatwierdził strategię rozwoju komunikacji. Postawił na tramwaj, metro i SKM. Nowych linii tramwajowych ma być 80 km, metro wzbogaci się o dwie kolejne. Rozwinie się sieć SKM, która uzupełni tramwajową. Dokładnie za dwa miesiące na trasę z Nowego Bemowa na Piaski ruszą pierwsze wagony. Tę 2,2-kilometrową linię zbudowano w rok, choć planowano budowę na dwa lata.
Potem tramwaje dojadą z Białołęki na Bemowo. Podróż, która teraz trwa czasem półtorej godziny, skróci się do 30 minut dzięki projektowanemu mostowi Północnemu. – To doskonała wiadomość – mówi Karol Trammer, redaktor naczelny pisma „Z biegiem szyn”, poświęconego transportowi zbiorowemu. – Transport szynowy jest szybszy i tańszy, bo wymaga mniej nakładów na przewiezienie pasażerów. Nie mówiąc o tym, że jest przyjazny środowisku.

Nowa trasa w centrum

Na planowanych zmianach bardzo zyskają mieszkańcy Stegien, Czerniakowa, Wilanowa, pasma piaseczyńskiego. Oni też będą docierać do centrum po szynach. Planowana jest całkowicie nowa, biegnąca równolegle do Marszałkowskiej, śródmiejska trasa tramwajowa. Wagony znów pojawią się w Alejach Ujazdowskich, na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu. Aby uniknąć stawiania nieestetycznych słupów i wieszania sieci, na najbardziej zabytkowych odcinkach wagony będą zasilane akumulatorami. Próbne jazdy w zajezdni już trwają, za tydzień warszawiacy będą mogli sami się przekonać, jak jedzie taki pojazd bez drutów. Wyjedzie na nową trasę z Bemowa na Piaski. W dalszej perspektywie – po roku 2030 – wagony dotrą do Gocławia, Wawra, Konstacina-Jeziorny.
Ciszej i szybciej

Ekspansja tramwajów sprawi, że skróci się czas przejazdu z dzielnicy do dzielnicy – z Ursusa do centrum nawet o 20 minut, podobnie z Wilanowa. I nie ma się co bać hałasu. Tory można tak budować, by zmniejszyć go do minimum. Tak jak się to robi teraz na Bemowie tak, jak zrobiono to na Słowackiego. Tramwaje pozwalają też na zaoszczędzenie pieniędzy, gdyż mogą jeździć o wiele dłużej niż autobusy, i nie trzeba tak często wymieniać taboru.
Nie mówmy: do widzenia

Jeśli plany rozwoju sieci tramwajowej się ziszczą, nie oznacza to, że autobusy trafią do lamusa.
– Będą dowozić pasażerów do pętli tramwajowych – wyjaśnia Stanisław Szweycer, dyrektor Biura Komunikacji Urzędu Miasta. – Pojawią się w miejscach, gdzie obecnie nie kursują. Na trasy, gdzie jest mniejszy ruch i wąskie uliczki, można wysłać mikrobusy – twierdzi Szweycer

--------------------------------------------------------------------------------------
IMHO-tragikomedia. Jak przedsiębiorstwo, które ma do natychmiastowej wymiany ponad 200 40-letnich wagonów zamierza to zrobić-nie wiem. Nie wiem czemu, ale każda następna taka relacja (zwłaszcza "Życia Warszawy") powoduje u mnie jedynie przypływ spazmatycznego śmiechu.
W wresji papierowej "ŻW" jest załączona mapa tych "cudów nad Wisłą". Dla chętnych moge zeskanować.



Temat: Paryski...
Ja niestety dat i konkretnych przepisów nie pamiętam. Jeśli słowacka książka podaje datę, to nie ma powodu żeby jej nie wierzyć.

Co do Wysokich Tatr [zakładam że o słowackie chodzi, bo w polskich od powstania TPN były ograniczenia] to, przynajmniej w czasach (dla mnie) "historycznych" (tj. od lat 70-tych poczynając) WYDAJE MI SIĘ że jakieś ograniczenia jednak były. Niestety nie pamiętam przepisów. Moje domniemanie pochodzi stąd, że dość dobrze do dzisiaj pamięatm swoje pierwsze "przestępstwo", którego się dopuściłem w 1971 roku na trasie Popradzki Staw-Dolina Złomisk i pamiętam, że wtedy: 1/. bałem się filanców więcej niż "przepaści i zabłądzenia" (przewodnika wtedy nie miałem żadnego, tylko starą słowacką mapę, na której był tam zazanczony żółto znakowany szlak), 2/. w znalezieniu ścieżki (jak wiecie ona nagle skręca w kosówki, więc nie jest zbyt wyraźna na samym początku) pomógł mi "drogowskaz" w postaci tabliczki z napisem "zakaz schodzenia ze ścieżki".

Natomiast prawdą jest, że działania filanców były co najmniej ograniczone -- przez długie lata intensywnego chodzenia nikt mnie nie sprawdzał, choć krążyły legendy, że "kogoś tam złapali" (momentami nawet "Taternik" tak pisał, choć głównie o biwakowaniu). W szczególności na Gerlach chodziły wówczas duże grupy ludzi, w dużej mierze tzw. "dederonów", czyli obywateli DDR, którzy zresztą mieli istotny wkład do liczby wypadków w Tatrach Słowackich. Wtedy też respektowano polskie "blachy przewodnickie" i nikt nie zaczepiał przewodnika III klasy idącego np. z 10-osobową grupą na Gerlach czy Łomnicę.

Poważniejsze utrudnienia zaczęły się gdzieś tak w przedziale 1980-1990, a ja pierwszy raz spotkanie z filancem słowackim miałem w roku 1994 (będzie okrągła rocznica!). Nota bene, wtedy to pokazałem mu (co prawda nieważną, bo bez opłaconej składki, ale w tym się nie połapał!) legitymację KW, a on mnie zaskoczył pytaniem: "Gde mate lano?" Jak mu pokazałem jakąś pętle w plecaku, to on jeszcze bardziej mnie zaskoczył pytając "A gde prilba?" - i tutaj padłem, bo kasku to już przy sobienie miałem! Kilka dni później rozmawiałem z rozsądnym instruktorem wspinaczki, Spiszakiem (niemieckie nazwisko, którego już nie pamiętam), który mnie uświadamiał, że ponioć "niedawno" (był rok 1994) opublikowano NOWE przepisy i wg nich "już nie trzeba mieć liny, kasku itp. i można chodzić bez asekuracji", więc filanc bezprawnie chciał mi mandat wypisać (nie wypisał, bo powiedziałem, że mam pieniądze w schronisku i zapłacę chętnie, jak ze mną się przespaceruje, a pokuta była 100 SKK). Oznacza to że te "nowe" przepisy weszły w zycie gdzieś ok. roku 1993, ale wcześniej były jeszcze gorsze!

Wtedy też już obowiązywał przepis "o trudnościach" i oni chętnie bardzo z niego korzystali -- szczególnie na Gerlachu, gdzie właśnie pod pozorem tego przepisu spędzili mnie grożąc policją i więzieniem (!) w 1997 - robił to zresztą słowacki "przewodnik"-filanc. Ten przepis jest kompletny idiotyzm: wg nich wspinać się można tylko na drogach co najmniej III (wg WHP!), a II to już nie!

A, co do trudności, to ta skala słowacka (Puskas, Kroutil, a także Andrasi) jest taka:

--------------------

ichnie CH = "chodecka" droga - nasze 0- i 0 (z grubsza: ręce w kieszeniach)

ichnie I = nasze 0+

ichnie II = nasze I

ichnie II-III [oni mają taki dziwne dodatkowe oznaczenie] = nasze II

ichnie III = nasze III i dalej już jest identycznie.

---------------------

No, może nie do końca identycznie, ale to jest inna historia: Słowaccy wspinacze jak wiadomo mieli zwyczaj dość "oszczędnej" wyceny trudności i nie lubili szafować wycenami ponad IV. Jak już trudności stawały się wielkie nawet dla "wyczynowców" to określali je jako "IV+". Dość zabawne, ale czasami niebezpieczne, bo polskie (niewtajemniczone) zespoły miewały problemy natykając się na szóstkowe odcinki na czwórkowej drodze...

Pozdrawiam, AndrzejZ




Strona 1 z 2 • Wyszukano 51 wypowiedzi • 1, 2